مهم ترین خواص شیر مادر برای نوزاد
نوشته شده توسط : sibesalamati

مهم ترین خواص شیر مادر برای نوزاد گرداوری شد

مهم ترین خواص شیر مادر برای نوزاد

 

نوزادی که تازه به دنیا می آید برای زنده ماندن و نفس کشیدن به شما نیاز دارد ، به تغذیه ای که از بدن خود و به صورت کاملا سالم در اختیار او می گذارید. بسیاری از مواد مغذی و بسیار مهم در داخل شیر مادر در همان سه روز ابتدایی پس از تولد از طریق شیر زرد رنگ یعنی آغوز به بدن او می رسد. این شیر با مزایای فوق العاده ای همراه است که می تواند سلامت بدن فرزند شما را برای یک عمر طولانی تضمین نماید و او را از بیماری های بسیاری دور نگه دارد. بنابراین این حق را از فرزند خود نگیرید و اجازه دهید تا از نعمت خدادادی بهره مند شود.

یکی از بیماری های بزرگسالی که فرد را با محدودیت در زندگی نیز مواجه می کند در ارتباط با بیماری های تنفسی به خصوص آسم خواهد بود. در اغلب موارد سابقه ای از عدم تغذیه با شیر مادر می تواند زمینه ساز این بیماری شود و پس از آن محیطی که در آن قرار خواهید داشت. کودکی که از شیر مادر خود استفاده می کند معمولا چربی مناسب به او می رسد ، پس در آینده به چاقی و بیماری های قلبی نظیر گرفتگی رگ ها و . . . مبتلا نخواهد شد.

شیر مادر به نسبت شیر خشک سبک تر است ، بنابراین نیاز به تلاش زیادی برای هضم کردن ندارد. برخی از کودکان با مشکلات مربوط به سیستم گوارشی نظیر ریفلاکس روبه رو هستند . مصرف شیرهایی که دارای مراحل هضم طولانی تری هستند در این موارد توصیه نمی شود. بهترین شیر ، شیر مادر می باشد. علاوه بر آن در زمان مصرف شیر خشک هوای زیادی به روده های فرزند شما منتقل می شود که این حجم از هوا و به صورت یکباره ، او را با نفخ و دل درد شدیدی روبه رو می کند ، بهترین گزینه شیر مادر است. البته مادر در زمان شیردهی باید از رژیم خاصی پیروی کند تا نفخ به فرزند او از طریق شیر منتقل نشود.

بسیاری از موارد به همراه مصرف شیرهای خشک به دلیل عدم رعایت بهداشت شیشه شیر یا سایر وسایل انتقال میکروب به آسانی صورت می پذیرد و ما شاهد بیماری های عفونی مختلفی همچون عفونت گوش ، عفونت تنفسی  و . . . خواهیم بود. شیر مادر خوشبختانه راهی برای انتقال عفونت ندارد و در اغلب موارد یکی از راه های بهداشتی بی نظیر برای تغذیه شیرخوار می باشد که در سریع ترین زمان ممکن نیاز تغذیه ای او را برطرف می نماید.





:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: